Aerobik


A zenére végzett folyamatos mozgásgyakorlatokkal megdolgoztatjuk a test minden izomcsoportját. Rendszeres aerobic edzés javítja az erőnlétet és erősíti a szívet. Az aerobik olyan mozgás, amely szerves részét képezi az egészséges életmódnak. Az aerob jellegű mozgás azt jelenti, hogy a szervezet terhelése egyenletes és egészséges, oxigéndús környezetben történik, akárcsak a kerékpározás vagy a kocogás. A különbség az aerobik és az utóbbi között az, hogy amíg az aerobik ­ természetesen az edző felkészültségétől és programjától függően ­ az egész izomzatot egyenlő mértékben terheli, a futás vagy a biciklizés a testnek csak egy-egy részét mozgatja meg.

Az aerobik önmagában 12 hét alatt kb. 1.3 kg súlyveszteséget eredményez, mely 30 hét (7.5 hónap) alatt 3 kilóra módosul.

Lényege: Zenére végzett lépések és szökkenések koreografált kombinációja. Negyven percen át végzett folyamatos aerob (tüdőkapacitást növelő) mozgás.
Célja: Zsírégetés, szálkásítás, az állóképesség javítása.
Ajánlott: Fogyni vágyó, megfelelően edzett, egészséges embereknek.

Steppaerobik:

Lényege: a szteppadra való fel- és lelépések és ugrások kombinációja. Egyszerűbb vagy bonyolultabb koreográfia ismétlése.
Célja: Az állóképesség javítása, intenzív zsírégetés, comb- és fenékerősítés.
Ajánlott: Fogyni kívánóknak. A kezdő órákat minden egészséges hölgynek ajánlják, a haladó órákhoz edzettség és az alaplépések biztos ismerete szükséges.

Erősítés

Lényege: Súlyzókkal, gumiszalaggal, labdával, álló helyzetben és talajon végzett gyakorlatok.
Célja: A kritikus zónák (váll, has, fenék, comb) erősítése, formálása. A kis súllyal nagy szériában végzett gyakorlatok szálkásítanak, a nagy súllyal végzett kis ismétlésszámúak izomtömeget növelnek.
Ajánlott: Mindenkinek, akinek a szíve és a tüdeje nem elég edzett, nem szeret ugrálni, de erősödni akar.

Callanetics

Lényege: Egészen apró, pontos mozdulatokkal, rendkívül nagy ismétlésszámmal ugrálás nélkül végzett gyakorlatok.
Célja: Fejleszti a mélyizom-csoportokat és a hajlékonyságot. Rendkívül hatásos alakformáló.
Ajánlott: Mindenkinek, aki valamelyik testrészével elégedetlen, jól tűri a monotóniát, a fájdalmat, és nem szeret ugrálni.

Kondióra

Lényege: Rendszerint aerobikelemekkel kombinált, vagy sztepplépcsőn végzett, könnyen követhető erősítő gyakorlatok.
Célja: Állóképesség-növelés, zsírégetés és szálkásítás.
Ajánlott: Az edzettség növelésére mindenkinek, aki szeretne fogyni, de nem bírja az aerobikot, illetve a szteppet.

Köredzés

Lényege: Rendszerint ötpercenként váltogatott, egyszerű koreográfiával összeállított aerobik, esetleg sztepp- és erősítőgyakorlatok.
Célja: Az állóképesség javítása, zsírégetés, izomtónus-fokozás.
Ajánlott: Olyan edzett hölgyeknek, akik fogyni és erősödni is szeretnének.

Boksz-aerobik

Lényege: a profi bokszból és karateedzésekből átvett, aerobikelemekkel kombinált, zenére végzett aerob mozgás.
Célja: Rendkívül hatékony zsírégetés és állóképesség-növelés, kar-, comb- és fenékizom-erősítés.
Ajánlott: Csak edzetteknek, akik fogyni akarnak, és a comb-, fenékizmok szálkásítására törekszenek.

 

Oldalmenü
Naptár
Diavetítő